
Projekt „Mistrzowie Gościnności 3” stanowił dla uczniów technikum zawodowego okazję do zdobycia cennego doświadczenia zawodowego oraz rozwinięcia kompetencji językowych. Dzięki wsparciu Unii Europejskiej udało się zrealizować założone cele edukacyjne i zawodowe, a także podnieść jakość kształcenia w szkole.
Głównym założeniem projektu było umożliwienie uczniom zdobycia praktycznego doświadczenia w międzynarodowym środowisku, rozwinięcie ich umiejętności językowych, podniesienie jakości kształcenia oraz wsparcie psychiczne po okresie pandemii. Realizacja przedsięwzięcia przyczyniła się także do zwiększenia rozpoznawalności szkoły i wzmocnienia jej pozycji w systemie edukacyjnym.
Prace nad projektem obejmowały przygotowanie organizacyjno-logistyczne związane z formalnościami wyjazdowymi, podróżą, zakwaterowaniem oraz ubezpieczeniem. Równolegle zorganizowano warsztaty kulturowo-pedagogiczne, które pozwoliły uczestnikom zapoznać się z kulturą krajów docelowych, poznać zasady pracy oraz zdobyć praktyczne informacje dotyczące życia codziennego, takie jak godziny otwarcia sklepów, lokalny transport czy kwestie bezpieczeństwa. Istotnym elementem przygotowań były również zajęcia językowe w formie warsztatów, mające na celu przygotowanie uczestników do swobodnej komunikacji podczas stażu.
Mobilności zawodowe odbywały się na Malcie oraz we Włoszech. Uczestniczyli w nich uczniowie kształcący się w zawodach technik informatyk, technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Po zakończeniu wyjazdów przeprowadzono warsztaty ewaluacyjne, które pozwoliły uczniom na analizę wcześniejszych oczekiwań oraz ocenę poszczególnych elementów projektu.
Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie poszerzyli swoje kompetencje zawodowe i językowe oraz zdobyli nowe doświadczenia w pracy w środowisku międzynarodowym. Projekt został zrealizowany przy wsparciu Unii Europejskiej w wysokości 294825,81PLN
Podsumowując, projekt „Mistrzowie Gościnności 3” umożliwił uczniom zdobycie praktycznych umiejętności w realiach zagranicznych, rozwój kompetencji językowych oraz poszerzenie perspektyw zawodowych. Wpłynął także na dalszy rozwój szkoły, potwierdzając jej zaangażowanie w realizację międzynarodowych inicjatyw edukacyjnych.
