Podsumowanie projektu „Mistrzowie Gościnności 3”

Projekt „Mistrzowie Gościnności 3” stanowił dla uczniów technikum zawodowego okazję do zdobycia cennego doświadczenia zawodowego oraz rozwinięcia kompetencji językowych. Dzięki wsparciu Unii Europejskiej udało się zrealizować założone cele edukacyjne i zawodowe, a także podnieść jakość kształcenia w szkole.

Głównym założeniem projektu było umożliwienie uczniom zdobycia praktycznego doświadczenia w międzynarodowym środowisku, rozwinięcie ich umiejętności językowych, podniesienie jakości kształcenia oraz wsparcie psychiczne po okresie pandemii. Realizacja przedsięwzięcia przyczyniła się także do zwiększenia rozpoznawalności szkoły i wzmocnienia jej pozycji w systemie edukacyjnym.

Prace nad projektem obejmowały przygotowanie organizacyjno-logistyczne związane z formalnościami wyjazdowymi, podróżą, zakwaterowaniem oraz ubezpieczeniem. Równolegle zorganizowano warsztaty kulturowo-pedagogiczne, które pozwoliły uczestnikom zapoznać się z kulturą krajów docelowych, poznać zasady pracy oraz zdobyć praktyczne informacje dotyczące życia codziennego, takie jak godziny otwarcia sklepów, lokalny transport czy kwestie bezpieczeństwa. Istotnym elementem przygotowań były również zajęcia językowe w formie warsztatów, mające na celu przygotowanie uczestników do swobodnej komunikacji podczas stażu.

Mobilności zawodowe odbywały się na Malcie oraz we Włoszech. Uczestniczyli w nich uczniowie kształcący się w zawodach technik informatyk, technik hotelarstwa oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Po zakończeniu wyjazdów przeprowadzono warsztaty ewaluacyjne, które pozwoliły uczniom na analizę wcześniejszych oczekiwań oraz ocenę poszczególnych elementów projektu.

Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie poszerzyli swoje kompetencje zawodowe i językowe oraz zdobyli nowe doświadczenia w pracy w środowisku międzynarodowym. Projekt został zrealizowany przy wsparciu Unii Europejskiej w wysokości 294825,81PLN
Podsumowując, projekt „Mistrzowie Gościnności 3” umożliwił uczniom zdobycie praktycznych umiejętności w realiach zagranicznych, rozwój kompetencji językowych oraz poszerzenie perspektyw zawodowych. Wpłynął także na dalszy rozwój szkoły, potwierdzając jej zaangażowanie w realizację międzynarodowych inicjatyw edukacyjnych.